onsdag 9 oktober 2013

Träning!

Jag kan inte säga att vi är världens bästa team när det gäller att träna.. Fy skäms matte. Vi är ju givetvis världens bästa team ändå, men det är som sagt jobbigt att hinna med allting och vissa dagar läggs träningen undan helt och hållet, men jag är nöjd ändå! (givetvis så har Rambo vilodagar, men vi kan ändå träna på kontakt/inkallning under promenader)

Igår var det ju ingen valpkurs utan sista gången är nästa vecka och då är det en hel del vi ska kunna (tycker dom). 
Inom vardagen så är jag ganska nöjd, för Rambo sätter sig ner innan vi går in och ut, han kan gå och lägga sig bredvid sängen när vi ska äta, han sitter och väntar på ett varsågod och bara han vill går det att gå fint i koppel också. Och nu är ju inte jag den personen som filmar allt eller knäpper kort på precis allting (skulle ha gjort det för att minnas, menmen) så det är väl kanske lite trist att bara läsa om träningen och inte se bilder/videos. 

Hur som helst! Inför nästa vecka så ska ligg/stanna kvar sitta som smäck och även att jag går ifrån honom med ryggen vänd på inkallning, så det håller vi på att träna just nu. 
Han är en arbetsvillig hund som sagt, och han vill verkligen göra rätt för sig och det märker man. Även fast vi är på en plan med 10-15 andra hundar så vill han göra matte glad och få sin belöning. 

Det här med att ligga och stanna kvar tills matte kommer tillbaka har han inte förstått riktigt än och det förstår jag, för vi har lärt in att han ska sitta och stanna, så när han då ska lägga sig ner och stanna sätter han sig upp istället, haha! Menmen, träning träning ;) 

Nu är iallafall Roger här, och vi har tagit en prommis till veterinären. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar