torsdag 17 oktober 2013

Dag 10 – Förebilder inom hund

Jisses, jag har nog flera förebilder inom hund. Främst alla de som lägger ner precis all sin tid på hund varje dag och försörjer sig på det viset, det är någonting jag en dag vill kunna göra! Men det krävs mycket, det vet jag, och det är inte lätt.

Sedan ser jag självklart upp till många hundtränare mm, alla som kan bättre och mer än mig har någonting man alltid kan sträva efter. Jag gillar att möta en riktigt duktig instruktör som berättar bra, tar sig tid och även säger till om det skulle bli fel osv. En hundmänniska som verkligen vet att den kan!

Rambos uppfödare är dessutom en underbar människa som alltid har någonting bra att komma med, det gillar jag! Henne lär jag också efter och hon är så duktig med allt hon gör.
Många andra bra uppfödare är ju självklart också förebilder då jag själv drömt sedan barnsben om att bo med flera hundar och ha egen kennel.

Men ja, kort och gott sagt så ser jag verkligen upp till alla tålmodiga och duktiga hundförare som aldrig ger upp! Alla som ser varje steg som en ny rolig utmaning och framgång istället för motgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar