tisdag 15 oktober 2013

Avslutning på valpkursen.

Ja, ikväll så har vi varit på klubben i Ljusdal och haft avslutning på valpkursen som vi har gått. Denna gång blev det samma uppvärmning med kontakt mm, sedan gjorde våra kära kursledare en liten "tävling" åt oss.
Det var en liten rallylydnads-liknande bana, fast lite mer anpassat för valpar då och utan massa krångliga grejer förstås, vi delade oss på mitten och hade två banor eftersom det skulle vara som en "tävling", så båda lagen fick köra bägge banorna (även fast det var samma "stationer") för det kunde ju bli orättvist annars.

Vi skulle ha hundarna lösa, dom skulle gå fint först, sedan sitta i 5 sek, sedan ligga i 5 sek och sedan blev det sitt/stanna kvar och vid sista stället skulle vi som matte och husse gå i mål med en BOLL MELLAN BENEN! Hahaha, jag tror aldrig att jag har skrattat så mycket som jag gjorde just då..
Och jag måste bara säga att Rambo skötte sig UTMÄRKT första varvet, herregud vilken kontakt han hade! Första gången gick det så bra att jag nästan tappade hakan, tänk hur duktig han är egentligen, bara han vill och KAN koncentrera sig på mig och det VI gör.

Iallafall, det gick sämre på den andra banan för där hade ju den lilla chihuahuan (blandning tror jag) varit med sin nederdel och pinkelinkat mm, så det luktade BARA löptik och det fanns BARA löptik i skallen på honom! Men han var inte ensam om att inte kunna koncentrera sig där. Han gjorde sitt bästa <3
Och oavgjort vart det mellan våra lag, höhö.
Nu är vi hemma, med ett diplom och några bollar rikare! 


Nu ska vi bara anmäla oss till nästa kurs, vilket blir Grundkursen skulle jag tippa på! Den drar troligen igång runt påsk, så det är ju ett tag kvar. Jobbigt dock att detta är över, men det är bara att hålla igång ändå. 

1 kommentar: