lördag 19 oktober 2013

Dag 11 – Hur valde du kennel?

Det är väl en ganska intressant fråga, egentligen. Det finns ju dom som inte ens letar kennlar utan hittar en söt valp i tidningen eller på exempelvis blocket, men sån är inte jag!

Jag letade överallt i detta avlånga land efter just den perfekta kenneln, vi kikade faktiskt förbi Rambos uppfödares hemsida innan jag ens var säker på att det skulle bli en borderterrier. Men när jag väl hade bestämt mig så ramlade jag in där igen och såg att dom skulle ha valpar när det passade som bäst!
Det är ju inte bara att skaffa en ny familjemedlem heller, speciellt om man inte kan vara med den på dagarna och ta hand om den. Och jag gick ju fortfarande i skolan.. 

Nåväl, det var väl internet som gällde, och faktiskt så var det genom Borderterriersällskapet (och mamma som också hjälpte att leta, höhö) som vi hittade Rambos uppfödare om jag inte minns helt fel!
Jag hörde av mig till flera stycken men blev nog inte så väl bemött utav någon som jag blev utav Marie när vi ringde. Och snabbt gick det, minns inte hur länge det dröjde innan vi faktiskt åkte dit och kikade på de söta små krabaterna. Men ja, det är våran historia! 

Rambo är dessutom en utav 5 valpar från deras första kull, och det är ännu roligare, att man har en utav dom första valparna, hihi ;) 
6 veckor.

1 kommentar:

  1. Kajsa!
    Det är så roligt att läsa din blogg och följa med vad ni gör. Du har så många tankar och funderingar och engagerar dig i allt möjligt. Verkligen roligt. Vilken tur att vi hittade varandra :D Det känns verkligen skönt som uppfödare!! Kram Marie

    SvaraRadera