tisdag 8 oktober 2013

Dag 2 – Presentation av hunden

Ja, egentligen har jag ju bara min lilla Rambo att presentera då det är han som bor med oss och är min. De andra hundarna bor ju med mamma och pappa, så jag lägger dom åt sidan en stund. 


Rambo, eller Leiram's Leiwin som han egentligen heter. Han är nu 7 månader gammal, men fortfarande min lilla bebis och kommer förmodligen alltid att vara det, så liten och lämplig som han är!
Rambo är egentligen inte min första hund, men den första hunden jag köpt för egna pengar och som givetvis är skriven på mig (det skulle ju vara lite skumt annars). Jag föll för denna krabat redan innan vi kollat på valparna nästan, och när vi väl såg dem första gången och jag fick hålla i denna skapelse så var jag fast! Gud, vilken tur jag hade som fick ta med denna skäggiga kille hem måste jag bara säga!

Detta är en väldigt energisk och samarbetsvillig, men ändå lat hund. Han kan ligga och sova långt in på dagen, han har nästan aldrig bråttom ut, för ligger någon kvar i sängen när den andre kliver upp så ligger han också kvar, som den sömntuta han är. Bortsett ifrån att han kan ligga och sova hur länge som helst så är han en väldigt arbetsvillig hund (nu har vi ju dock inte provat på allting då han fortfarande är ung men han visar intresse för det mesta) som söker kontakt och försöker göra sitt bästa när man väl tränar! Han är en livlig herre som troligen kommer att bli en sann livskamrat och en kanon hund att arbeta tillsammans med, vilket jag ser fram emot.

Men som sagt, han har sina stunder då han kan smyga in på toaletten och äta direkt ur kattlådan som om det vore ett dukat julbord bara för honom (UÄÄÄH), sedan kommer dessa terrier-ryck då han bara kan härja omkring och nästan riva lägenheten bara för att katten gått honom på nerverna! Då skall det jagas, pipas i leksaker, riva sönder toalettrullar, morras, bitas och skällas som bara den, och det är väl det man får leva med, helt enkelt.
Bäst av allt är nog att ligga i sängen med matte och husse ändå, för då kan man sätta igång och snarka.. Sedan är det ännu roligare när man kan jaga husse runt, runt i denna lilla lya och skälla högt!

Rambo har dessutom varit på sin utställningsdebut som de flesta kanske sett och nästa vecka avslutas valpkursen som vi går på! Efter det är det nästan fritt fram, då ska vi ta oss an nästa kurs, kanske? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar