söndag 20 oktober 2013

Dag 12 – En ras du skulle vilja ha

Det är så mycket olika raser jag skulle kunna tänka mig att ha, bara jag hade tid, ork, tålamod och plats!
Det blir självklart en till hund i framtiden, men vad det blir för ras vet jag inte ännu. Det beror ju på vart man bor, åt vilket håll hundintresset tagit sig, om man dragit igång med jakt eller hellre springer runt agilitybanan, satsar på utställning eller drag till exempel.

Sedan jag var liten har jag älskar drag, somnade alltid i släden och sov hela turen, åkte ofta skidor bakom våra hundar och sådär. Varje gång Tor (namnet på Jenas "uppfödare") kom hem till oss med alla spannen och goa hundarna som bara ylade och ville iväg så sprang jag direkt ut och följde med till platsen där dom lade hundarna för natten, där hjälpte jag mer än gärna till med att ge hundarna mat, spänna loss dem från spannet och lägga ut halm åt dom mm.
Och vi har ju en Alaskan Husky hemma som sagt, så det är en ras jag älskar rent ut sagt! Helt underbara hundar, så hade jag haft plats eller har plats (och råd) hade jag givetvis satsat på Alaskan!

Sedan kan jag rabbla upp andra raser jag vill ha, och det är allt ifrån en till aussie, bara för att det är en sån underbar hund som man kan göra allt möjligt med! En border collie (drömhund), ännu en borderterrier, chihuahua (också drömhund), newfoundland, osv.

Som sagt, det återstår att se vad det blir i framtiden. Det är långt tills det kommer dyka upp en ny familjemedlem, och jag kan hinna ändra mig tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar