torsdag 10 oktober 2013

Dag 4 – Varför har du hund?

Oj! Den frågan har jag nog aldrig ställt mig själv.. 

Men..

  • Jag har hund för att det är ett sånt trevligt och underbart härligt djur att leva tillsammans med! Trevligare än många människor.. 
  • Och för att en hund aldrig skulle svika sin matte/husse. Hunden är faktiskt en människas bästa vän, och det håller jag med om. 
  • Jag mår mycket bättre utav att ha en hund vid min sida, både fysiskt och psykiskt. Man gör saker tillsammans, som att bara ta en promenad.
  • Man bildar ett team tillsammans, någonting som ibland växer starkare än ett vänskapsband, och med hunden vid sin sida är man ALDRIG ensam. (när vännerna sviker så finns ju alltid den där blöta nosen kvar) 
  • En hund är alltid glad och dömer dig aldrig för någonting som du har gjort. Den kommer alltid att stanna vid din sida, och det är så skönt. En vän för livet. 
Sedan kan man ju lägga in det här med hobby också, då hund är ett utav mina intressen, men det är som ett plus i kanten! Likaså detta med att bara ha hunden bredvid sig i soffan och mysa med en sån här kväll.

Kort och gott sagt, jag har hund för att jag mår mycket bättre utav det, och får ut så himla mycket utav allt man gör tillsammans! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar